وکیل پایه یک دادگستری یحیی رحمتی

پیرامون ازدواج سفید (4)

زمان انتشار: 2 سال پیش
پیرامون ازدواج سفید (4)

در بخش چهارم مقاله  به واکاوی علل دیگری از سری موارد تاثیر گذار در بروز نو پدیده ازدواج سفید می پردازیم.

۲- بالا رفتن سطح سواد زنان در جامعه و آگاهی یافتن آنان از حقوق خود در خانواده و در مقابل مردان:

بالا رفتن سطح سواد و آگاهی زنان در جامعه در مقایسه با زمان های گذشته چشمگیر و عیان است ولی به هیچ وجه رابطه مستقیمی بین این مورد و نوپدیده ازدواج سفید وجود ندارد، منتهی این را نمی‌توان کتمان کرد که این علت تاثیر خودش را در بروز اختلافات خانوادگی و طلاقهای صورت گرفته به صورت افزاینده ای گذاشته است. زنان در مصاحبه هایی که انجام می‌دهند به تساوی حقوق زن و مرد به صورتی نگاه می کنند که نشان دهنده وجود قدرت تقابل آنان با مردان در چالش‌های احتمالی روزمره و استفاده از قابلیت های حداکثری است که قانون دراختیار آنان قرار داده است.

۳- گسترش ارتباطات فرهنگی و رسانه ای در بین جوامع و تاثیر پذیر بودن مردم ایران از سایر ملل:

همانطور که در مقاله پیش گفتیم مردم ایران ملت دو فرهنگی می باشند از یک طرف به فرهنگ باستانی خود علاقه و پایبندی خاصی دارند از طرف دیگر به آموزه های دینی خود عمل می‌کنند البته این دوگانگی مختص ملت ایران نیست تقریباً تمام مسلمانان جهان به جز ملت عرب چنین وضعیتی را کم و بیش دارند منتها چه چیزی باعث شده است که این عامل مخصوصاً بعد از وقوع انقلاب اسلامی در ایران باعث تزلزل اساس خانواده شده وآمار طلاق هر روز بیشتر از گذشته افرون تر گردد. (بعضی از علل آن را در آینده خواهیم گفت)

۴- تاثیرگذاری تبلیغات رسانه ای ضد ارزشی منتشرشده از بعضی کشورهای خارجی:

پرواضح است که به دلیل اتخاذ سیاست های ضد استعماری و مخصوصاً ضد صهیونیستی نظام جمهوری اسلامی ایران خیلی از کشورهای استعمارگربا نظام ایران به دشمنی و عناد برخاسته و تمام تلاش و توان خود را در براندازی این نظام به کار بردند که تحمیل جنگ هشت ساله بر مردم ایران و تجهیز و تحریک گروه های مخالف در داخل کشور نمونه‌های بارز آن بوده است ولی همانطور که می دانیم به جای تضعیف نیروهای امنیتی و نظامی در سال‌های گذشته کشور در این زمینه به پیشرفت های بزرگی دست پیدا کرد که لازم به ذکر آن در این مقال نیست. بنابراین متفکران کشورهای مخالف نظام ایران به فکر تضعیف کشور از راه های دیگر که در تاریخ یک بار تجربه آن را در آندلس داشتند،افتادند و آن استفاده ابزاری از زن برای ضربه زدن به پایه های خانواده و گسستن تاروپود آن و در نتیجه بی رمق کردن مردم ایران از این طریق بود که این قضیه را با مشکلات اقتصادی ناشی از بی کفایتی بعضی از مسئولین کشور در ادوار مختلف و دست درازی در اموال مردم به هم آمیخته و به هدف خود دراین زمینه کاملاً نزدیک شدند. (این مقاله ادامه دارد)


نظرات 1 نظر
اکبری 2 سال پیش

با سلام و عرض ادب متشکرم . انشاالله آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما دارم . بسیار خوب و مفید